Staż, Praktyki? Staże i Praktyki Wysokiej Jakości

Badanie opinii studentów
  1. Drodzy studenci i absolwenci!

    Zapraszamy do wzięcia udziału w krótkim badaniu, które ma na celu poznanie Waszych oczekiwań wobec staży i praktyk wysokiej jakości oraz pracodawców, którzy je oferują.

    Badanie jest realizowane w ramach kampanii #jestemYgrekiem. nie jestem leniem. organizowanej przez Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami, które prowadzi Program Polskich Ram Jakości Staży i Praktyk.

    Ankieta ma charakter anonimowy. Jeżeli chcesz wziąć udział w losowaniu iPada, po wypełnieniu ankiety zostaw nam swój adres e-mail. Wyniki losowania udostępnimy 15 czerwca.

    Z góry dziękujemy za wypełnienie ankiety!

  2. Miejscowość (gdzie wypełniasz ankietę?)
    Wypełnij
  3. Płeć
    Wypełnij
  4. Wypełnij
  5. Studiuję na/ukończyłem/am Wydział
    Wypełnij
  6.  

    Część II

  1. 1. Oceń, jak ważne są dla Ciebie poniższe elementy w kontekście programów staży i praktyk wysokiej jakości. Zaznacz ocenę na skali od 1 do 5, gdzie: 1 – zupełnie nieważne, 2 – mało ważne, 3 – nie mam zdania, 4 – ważne, 5 – bardzo ważne.
    • Program praktyki/stażu jest spisany i dostępny dla praktykanta / stażysty
      Zaznacz
    • Miejsce pracy praktykanta/stażysty jest odpowiednio przygotowane
      Zaznacz
    • Informacje o programie jest łatwo dostępna (strona www, FB, informacja na uczelni)
      Zaznacz
    • Rekrutacja do programu przeprowadzona jest rzetelnie
      Zaznacz
    • Praktykant/stażysta ma zapewnione wdrożenie do organizacji i obowiązków
      Zaznacz
    • Zasady współpracy praktykanta/stażysty z podmiotem przyjmującym na praktykę/staż są określone w pisemnej umowie
      Zaznacz
    • Program praktyki/stażu posiada walor edukacyjny i umożliwia zdobycie wiedzy i/lub umiejętności
      Zaznacz
    • Program praktyki/stażu ma zdefiniowany zakres obowiązków
      Zaznacz
    • Każdy praktykant/stażysta ma przydzielonego opiekuna/mentora
      Zaznacz
    • Opiekun/mentor monitoruje postępy praktykanta/stażysty w realizacji zadań i celów edukacyjnych i udziela bieżącej informacji zwrotnej
      Zaznacz
    • Program praktyki/stażu ma jasno określony czas trwania
      Zaznacz
    • Praktykant/stażysta jest wynagradzany za swoją pracę
      Zaznacz
    • Praktykant/stażysta posiada ogólne ubezpieczenie zdrowotne i od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW) na czas trwania programu
      Zaznacz
    • Praktykant/stażysta otrzymuje pisemne potwierdzenie realizacji programu
      Zaznacz
    • Praktykant/stażysta ma możliwość oceny programu, w którym uczestniczył
      Zaznacz
  2. 2. Jaka według Ciebie powinna być odpowiednia długość programu stażu/praktyki wysokiej jakości?Zaznacz jedną odpowiedź.
    Zaznacz odpowiedź
  3. 3. Czy Twoim zdaniem staże i praktyki ułatwiają wejście na rynek pracy?
    Wybierz odpowiedź
  4. 4. Czy po zakończeniu studiów liczysz się z wyjazdem do pracy poza Polskę? Jeśli tak, to dlaczego?
    Zaznacz odpowiedź
  5. Tak, ponieważ
    Wypełnij
  6. 5. Co wyróżnia pokolenie Y na rynku pracy? Wybierz 3 najważniejsze cechy:







    Wybierz odpowiedź
    * pokolenie Y to pokolenie urodzone między 1984 a 1997 rokiem nazywane również pokoleniem Millenium bądź pokoleniem cyfrowym.
  7. Inne?
    Wypełnij
  8. 6. Która z form zdobywania doświadczenia jest dla Ciebie najbardziej atrakcyjna? Wybierz max. 1 odpowiedź.





    Wybierz odpowiedź
  9. 7. Oceń poniższe działania pracodawców związane z organizacją staży i praktyk pod kątem Twojego ich odbioru (nieciekawe/nie mam zdania/ciekawe) oraz tego, czy spowodowałyby, że zainteresowałbyś/łabyś się danym programem praktyki/stażu (nieskuteczne/nie mam zdania/skuteczne). Zaznacz ocenę na skalach od 1 do 3, gdzie: 1 – nieciekawe I/LUB nieskuteczne, 2 – nie mam zdania, 3 – ciekawe I/LUB skuteczne.
    • Działania pracodawców Ciekawość Skuteczność
      Stoiska na targach pracy / dniach kariery
      Wypełnij
      Wypełnij
      Ogłoszenia na portalach rekrutacyjnych
      Wypełnij
      Wypełnij
      Informacje o programach staży i praktyk na stronach pracodawców
      Wypełnij
      Wypełnij
      Konkursy powiązane z rekrutacją na staże i praktyki
      Wypełnij
      Wypełnij
      Zamieszczanie opinii byłych stażystów i praktykantów w zakładkach i na stronach dedykowanych studentom i absolwentom w zakładce Kariera danego pracodawcy
      Wypełnij
      Wypełnij
      Stała obecność pracodawcy na uczelni poprzez prowadzenie działań edukacyjnych (zajęcia, warsztaty, spotkania)
      Wypełnij
      Wypełnij
      Prowadzenie Fanpage’a na Facebooku, gdzie zamieszczane są informacje o stażach i praktykach
      Wypełnij
      Wypełnij
      Certyfikaty świadczące o wysokich standardach organizowania praktyk i staży w firmie wystawiane w obiektywnym procesie oceny
      Wypełnij
      Wypełnij
      Informowanie o tym, czy praktyki lub staże są płatne lub bezpłatne na etapie ogłoszenia
      Wypełnij
      Wypełnij
      Informowanie o czasie trwania praktyki lub stażu na etapie ogłoszenia
      Wypełnij
      Wypełnij
      Informowanie o przydzieleniu opiekuna/mentora na czas trwania praktyki/stażu
      Wypełnij
      Wypełnij
      Współpraca firmy z Akademickim Biurem Karier działającym na uczelni
      Wypełnij
      Wypełnij
      Organizowanie staży i praktyk rotacyjnych – w różnych obszarach/działach podczas jednej praktyki/stażu
      Wypełnij
      Wypełnij
      Plakaty informacyjne wywieszone na uczelniach
      Wypełnij
      Wypełnij
  10.  

    Część III

  1. 1. Wybierz max. 3 określenia, które najtrafniej oddają Twoje skojarzenia z Grupą Żywiec jako pracodawcą.






    Wybierz odpowiedź
  2. Inne, jakie ?
    Wypełnij
  3. 2. Jak oceniasz atrakcyjność poniższych działań prowadzonych przez Grupę Żywiec? Zaznacz w skali 0-3, gdzie: 0 – nie mam zdania 1 – mało atrakcyjne, 2 – atrakcyjne, 3 – bardzo atrakcyjne.
    • Działania pracodawców Atrakcyjność działania
      Programy realizowane w ramach Warzelni Talentów (Program Praktyk Letnich, Program Menedżerski, Warsztaty Mój Browar)
      Zaznacz
      Podstrona Kariera na stronie Grupy Żywiec (www.grupazywiec.pl/kariera) oraz profile Grupy Żywiec (Facebook, LinkedIn, Goldenline)
      Zaznacz
      Dzień Otwarty Grupy Żywiec
      Zaznacz
      Stoiska na targach pracy / dniach kariery
      Zaznacz
  4. 1. Jak oceniasz atrakcyjność poniższych działań prowadzonych przez Nestlé Polska? Zaznacz w skali 0-3, gdzie: 0 – nie mam zdania 1 – mało atrakcyjne, 2 – atrakcyjne, 3 – bardzo atrakcyjne.
    • Działania pracodawców Atrakcyjność działania
      Stoiska na targach pracy / dniach kariery
      Zaznacz
      Podstrona Kariera na stronie internetowej Nestlé
      Zaznacz
      Warsztaty dla studentów prowadzone na uczelniach
      Zaznacz
      Komentarze eksperckie w czasopismach studenckich
      Zaznacz
      Program Ambasadorski
      Zaznacz
      Inicjatywa Nestlé Youth Employment
      Zaznacz
  5. 1. Wybierz max. 3 określenia, które najtrafniej oddają Twoje skojarzenia z Orange jako pracodawcą.






    Wybierz odpowiedź
  6. Inne, jakie ?
    Wypełnij
  7. 2. Jak oceniasz atrakcyjność poniższych działań prowadzonych przez Orange? Zaznacz w skali 0-3, gdzie: 0 – nie mam zdania 1 – mało atrakcyjne, 2 – atrakcyjne, 3 – bardzo atrakcyjne.
    • Działania pracodawców Atrakcyjność działania
      Stoiska na targach pracy / dniach kariery
      Zaznacz
      Program Twoja Perspektywa
      Zaznacz
      Strona o karierze w Orange – orange.jobs
      Zaznacz
  8. 1. Wybierz max. 3 określenia, które najtrafniej oddają Twoje skojarzenia z Grupą PZU jako pracodawcą.






    Wybierz odpowiedź
  9. Inne, jakie ?
    Wypełnij
  10. 2. Jak oceniasz atrakcyjność poniższych działań prowadzonych przez Grupę PZU? Zaznacz w skali 0-3, gdzie: 0 – nie mam zdania 1 – mało atrakcyjne, 2 – atrakcyjne, 3 – bardzo atrakcyjne.
    • Działania pracodawców Atrakcyjność działania
      Obecność na targach pracy / dniach kariery
      Zaznacz
      Konkursy: Inwestycja w Przyszłość, Studencki Projekt Roku
      Zaznacz
      Profil Grupa PZU Kariera w serwisie Facebook
      Zaznacz
      Podstrona Kariera na stronie internetowej PZU
      Zaznacz
      Program Ambasadorski
      Zaznacz
      Zaangażowanie w kampanie PZU społeczne: #jestemYgrekiem. nie jestem leniem., Staż. Sprawdź zanim pójdziesz!
      Zaznacz
      Dni otwarte Grupy PZU: Dni Otwartego Biznesu
      Zaznacz
      Szkolenia i warsztaty prowadzone na uczelniach: Dni Grupy PZU
      Zaznacz
      Działania marketingowe: PZU. Przyciągamy najlepszych, Nawet najlepsi zrobią wszystko, żeby pracować w PZU, uThoruj sobie drogę na staż
      Zaznacz
  11. 3. Czy rozważasz PZU jako swojego przyszłego pracodawcę?
    Wypełnij
  12. 4. Czy oceniasz branże ubezpieczeniową jako atrakcyjne miejsce pracy?
    Wypełnij
Smak Kariery Apetyt na handel